Aventura

Fa uns mesos m’he embarcat en una nova aventura… Som vocal de la nova AMIPA que s’ha creat, o hauria de dir que s’està creant, a l’escola dels meus fills. La veritat és que és un projecte que me motiva i precisament això, motivació, és el que necessit ara.

logo3-03

No se molt bé com vaig arribar-hi. Jo vaig anar a la primera reunió amb la idea de col·laborar, però sense implicar-me del tot. Però no m’ho van haver de proposar dues vegades. El projecte m’agrada i jo crec fermament (com diu una amiga meva som una “convençuda”) que hi ha d’haver una associació de pares i mares a cada escola, però mai m’havia plantejant ser part activa d’una d’elles. Fins ara pagava la quota i, sincerament, m’oblidava de la resta.

Però aquesta vegada és diferent. No se si és perquè vaig acabar (jo i la majoria de pares que estaven associats) molt desencantada de l’anterior associació, o perquè simplement m’havia arribat el moment de “passar a l’acció” que me vaig engrescar i ara ja no vull fer marxa enrere.

Segur que alguns pensau que ser vocal no és massa complicat, vaja, que no és per tant… i probablement tengueu raó, però jo m’ho he agafat com una gran responsabilitat, perquè estam començant de zero amb un projecte que té a veure directament amb l’educació dels nostres fills, i a la vegada els estic donant exemple, un exemple que en el meu cas és heretat, ja que ma mare també era part activa de l’APA (llavors es deia així) de la meva escola.

Estam començant de zero perquè hem decidit, i crec que poques opcions teníem de fer altre cosa, crear una associació nova, diferent i diferenciada de la que existia fins ara. Ens volíem desvincular completament d’ella, per motius que ara no venen al cas.

I a poc a poc ho estam aconseguint. Passa a passa estam avançant. Hem fet ja algunes activitats per als nins, estam en plena campanya de captació de socis, i tenim altres activitats previstes i moltes idees i projectes.

Som un grup “guapo” de pares i mares, la majoria dels quals no ens coneixíem més que de veure’ns a la sortida de l’escola i alguns ni això, però que hem connectat. La majoria estam en la mateixa sintonia i tots tenim ganes de fer feina, des dels càrrecs de la junta, als integrants de les comissions i als socis que ens donen suport i col·laboren quan poden, tots estam posant el nostre granet d’arena, cadascú aportant els coneixements i les experiències que creiem que poden ser útils a la resta.

Però el que crec que tenim realment en comú, el que fa que funcionem com a grup i que fa que no ens importi repartir fulletons a l’entrada de l’escola; reunir-nos cada quinze dies; fer torns a la biblioteca; cartells per donar-nos a conèixer; posts al facebook o missatges als grups de whatsapp; tallers de manualitats per Nadal i de desfresses per Carnaval, i moltes més coses, és el fet que creiem en l’AMIPA com a concepte.

Creiem en la necessitat d’una associació que ens representi, com a pares, davant l’escola. Volem tenir veu al nostre centre i poder representar els interessos de tots. Volem fer de pont entre les famílies i l’escola, per lo bo i per lo dolent. Volem contribuir a l’educació dels nostres fills i sentir que escola i família anam en la mateixa direcció.

Collage Amipa web

Logo i fotos: Nova AMIPA Aula Balear

Ara que l’associació està començant estam il·lusionats i amb moltes ganes de treballar. Només esper que passi el que passi, perquè no sempre les coses aniran bé i no podrem tenir mai content a tothom, que no perdem mai aquestes ganes i aquesta il·lusió.

One thought on “Aventura

Deixa un comentari

