Ensalada de llenties

A ca nostra no som massa dels llegums, millor dit, jo no som massa dels llegums, i, com que som la que cuina i tenc per principi no cuinar res que no m’agradi menjar, en menjam més bé pocs.

La qüestió és que ara que estic en mode “menjar sa i equilibrat”, he decidit que he de fer un esforç i menjar-ne més, (sobretot jo, perquè la resta ja ho fan, els nins en mengen a l’escola i de tant en tant les padrines ens envien tuppers, per a ells i per al pare de les criatures…).

Així que, per intentar fer-ho també jo, he començat amb els experiments, perquè com que els plats de cullera tampoc són el meu menjar preferit, estic provar de menjar-los en altres formats.

El resultat va ser aquesta ensalada de llenties, que ja feia estona que volia provar, però que no m’havia decidit mai a fer-la. Un altre plat sa, ràpid, facilíssim de fer i que a mi me va agradar ben molt!

ensalada-llenties-001-web

Ingredients (per a 2 persones):

  • 200g de llenties cuites

  • 10 tomàtigues de cirerol

  • 1 advocat

  • 1-2 ceba tendra

  • 2-3 cogombrets en vinagre

  • Formatge feta

  • Olives negres (sense pinyol)

  • Oli, sal, pebre bo i julivert

Per començar, bullim les llenties i les reservam per a què refredin. Jo ho vaig fer amb l’olla ràpida i va ser un moment, i si us agraden les llenties empotades, aquesta primera passa, evidentment, us la podeu botar.

Tallam la resta d’ingredients al nostre gust. En el meu cas, vaig xapar per la meitat les tomàtigues; l’advocat, els cogombrets i el formatge (que no he posat la quantitat perquè això va a gusts), ho vaig tallar a quadrets, la ceba tendra en juliana i les olives en rodanxes.

Ho mesclam tot amb les llenties i ho trempam al nostre gust. I bon profit! No me direu que no és ben senzill, i molt ràpid de fer…

ensalada-llenties-003-web

I a vosaltres, us agraden els llegums? Havíeu menjat mai llenties en ensalada?

Anuncis

Deixa un comentari

