Vuit, ni més ni manco

Avui el meu bitxo, la petita de la casa, fa vuit anys. I ja se que us heu cansat de llegir-ho, però no puc evitar dir que m’han passat volant! No se on ha anat tot aquest temps… Vuit anys, que es diu ràpid, d’ençà que li verem la cara per primera vegada.

I en aquest temps hem tengut de tot, bons moments, moltíssimes rialles, i alguna que altra llàgrima, perquè a reina del drama, ja ens ho deien a l’escoleta, no la guanya ningú. La fundadora del Club de las Malas Madres per referir-se a una de les seves filles parla de la «niña intensa» i crec que aquest nom és també perfecte per la meva.

Na Júlia és una nina intensa en tots els sentis, de caràcter i de manera d’enfrontar-se al món. Tot ho viu amb molta intensitat. Les coses bones són boníssimes i les no tan bones són terribles per ella. I això serveix per qualsevol cosa, des de les seves relacions amb nosaltres o amb els seus companys, fins a un plat que no li agrada, un llibre que li encanta o un vestit que es posaria cada dia.

julia-003

Des de sempre ha tengut molt caràcter i amb els anys (us he dit ja que avui en fa vuit?) enlloc de moderar-se la cosa va a més. No vull imaginar-me com serà d’aquí uns anys, perquè ara ja pensa i actua quasi com una adolescent. Segons ella, jo no l’entenc. I a vegades pens que té raó, que el seu cap va massa ràpid.

julia-004

És imaginativa, creativa i fantasiosa, molt fantasiosa, però a la vegada té els peus a terra. Com a mostra, una de les seves frases: «Mamà, el món d’invisibilitat està al meu cap, jo se que no existeix de veres i he deixat que tu t’ho creguessis, però quan m’avorresc m’agrada jugar-hi»…

Té les coses molt clares («jo som mig nina i mig nin perquè m’agraden les coses dels dos») i sempre, sempre, sempre, defensa allò en el que creu, encara que la resta del món digui el contrari.

Ella i jo vivim en una «lluita» constant, però no la canviaria per res del món. És el meu «bitxo pelut», la meva nina… que s’està fent gran. T’estim moltíssim Júlia!

julia-001

Anuncis

Deixa un comentari

