Pasta amb bròquil i tomàtiga seca

Ja sabeu que a ca nostra som molt fans de la pasta, especialment la meva filla i jo, i sempre estic cercant receptes noves per combinar la pasta amb altres ingredients o salses i sortir una mica del que feim sempre.

La recepta d’avui torna a ser una d’aquestes que es veuen pel facebook, però adaptada als nostres gusts i al que tenia per casa en aquell moment. Si sabeu de quines receptes us parl, haureu comprovat que la immensa majoria d’elles inclouen formatge en les diferents varietats i en quantitats generoses, detall que jo vaig obviar.

Una de les coses que me va cridar l’atenció de la recepta és que es cuina tot al mateix recipient, no es cou la pasta i la salsa per separat, i ho vaig fer. Per això heu de tenir més o menys controlat el temps de cocció de la pasta que escolliu, per saber quan hem d’anar incorporat la resta d’ingredients.

Aquí va la meva versió d’aquesta recepta, que com sempre, és fàcil, ràpida i bona. Ja me direu què tal si la provau!

Bròquil 001 web

Ingredients (per a 2 persones):

  • 200 g de pasta (al vostre gust)

  • 150 g de bròquil

  • 5-6 tomàtigues seques

  • 1 all

  • 1/2 llimona sucada

  • Oli, sal, pebre bo i julivert

  • Formatge al gust per acompanyar

Posam al foc una olla amb aigua i sal, i quan comenci a bullir afegim la pasta, jo vaig escollir uns fusili, i tres minuts abans que finalitzi la cocció de la pasta, incorporam el bròquil que haurem tallat en trossos, seguint la forma de les branques, no massa grans.

Tres minuts després, aproximadament, colam la pasta amb el bròquil i tornam a posar l’olla al foc, deixant una mica de l’aigua de la cocció per a què no se’ns aferri. Afegim l’all tallat a làmines i remenam tot, per a què l’all es vagi coent. Jo en aquest punt aboc un rajolí d’oli per a què l’all es sofregeixi millor. A continuació incorporam les tomàtigues seques tallades a quadrets, el suc de la llimona i salpebram. Si voleu formatge, l’afegiu ara, just abans de retirar l’olla del foc, perquè es fongui i s’integri millor amb tots els ingredients.

I ja està, un altre plat senzill, sa, bo de fer i ben bo. Bon profit!

Bròquil 003 web

Anuncis

One thought on “Pasta amb bròquil i tomàtiga seca

  1. Retroenllaç: Pasta amb bròquil i tomàtiga seca | Celler-Adocse

Deixa un comentari

