Jo també #somdemallorca

Aquest passat cap de setmana vaig participar en el meu primer social media trip, organitzat pel diari on line EconomiadeMallorca i l’Agència Còmic, juntament amb Som Hotels. Però abans que us conti com va anar, deixau-me que faci un incís.

Un social media trip és una espècie de viatge (en aquest cas ho podriem deixar en recorregut), per donar a conèixer un lloc, un producte, una empresa, etc… a través de les social media o xarxes socials. En aquest cas es tractava de promocionar empreses i productes mallorquins amb el hastag #somdemallorca.

Per què l’acció tengui els resultats esperats, és a dir per a què arribi al màxim de gent possible, és necessari que els participants siguin persones amb una certa influència a les xarxes, els anomenats influencers, que vendria a ser una cosa com a “influenciadors”. Idò bé, aquesta activitat anava adreçada a un grup d’influencers de Mallorca, i jo… m’hi vaig colar! (I com deia aquell, això és una altra història que ja us la contaré en una altra ocasió).

He de dir que tenia les meves reserves… Més que reserves, i els qui em coneixeu ho entendreu, trobava que allà no hi pintava res, que sí, que moltes gràcies per convidar-me, però jo no estic a l’altura.

I és cert, no estic a la altura de les persones amb qui vaig compartir el cap de setmana. No estic a la seva altura en seguidors, en capacitat de moure les xarxes socials, en coneixements i en eines per fer-ho, però me vaig sentir molt a gust. I cap d’ells, en cap moment, me va fer sentir que aquell no era el meu lloc.

La llista d’assistents era llarga, i a alguns els coneixia de seguir els seus blogs, de veure’ls per les xarxes o d’haver sentit xerrar d’ells. Jo, en canvi, per a la majoria era una completa desconeguda… Una desconeguda a la que feren sentir part del grup.

I fins aquí l’incís… Crec que aquest serà un post un poc llarg.

Som de Mallorca 023

Hotels, llimonada i còctels

Per a mi, el cap de setmana va començar el dissabte després de dinar. El grup ja venia de fer vàries visites el dematí i jo m’hi vaig afegir a l’hotel on havíem de dormir.

Com que es tractava de donar a conèixer diferents productes i empreses, i la meva influència a les xarxes socials es bastant petita, ho explicaré per aquí (tampoc és que aquí tengui molta influència, però vull posar el meu granet d’arena al projecte i agrair d’aquesta manera la convidada).

L’hotel on dormíem era el Som Llaüt, un hotel boutique de la cadena Som Hotels que s’acaba d’obrir fa unes setmanes a Can Picafort. Es tracta d’un establiment ubicat a un antic hotel, reformat i modernitzat, amb unes habitacions molt acollidores, on funciona la màxima “menys és més”. I lo millor de tot, l’àtic (que en realitat és un tercer), amb bar i piscina i solarium.

Allà, amb unes vistes espectaculars, el CEO (és a dir, el cap) de Som, Joan Enric Capellà, ens va explicar la filosofia de l’empresa, la seva línia de feina basada amb el destí, amb el fet de conèixer el lloc on ets, més enllà del típic sol i platja, know and feel, la importància que li donen al producte local i a la felicitat dels seus treballadors (fins i tot tenen un càrrec a l’empresa, una “gestora de la felicitat”!!!).

I per començar a predicar amb l’exemple varem conèixer en Juanan, el mestre cocteler, que ens va oferir una mena de classe magistral, basada, com no podia ser d’altra manera, en el producte local, la Pep Lemon i la Pep Cola, que va combinar de formes diferents i sorprenents amb ginebra (xoriguer) i amb rom, i de les que varem poder conèixer també algunes curiositats gràcies a Madelina, que ens resumí un poc la història de Pep i la seva filosofia.

Després dels còctels i una estoneta de descans, ens traslladarem a l’hotel Som Far, a Alcanada, on gaudirem d’un sopar a càrrec del xef de Melassa, el restaurant de l’hotel, Jacobo Llarena. Seguint amb la filosofia de la cadena hotelera, i de tot el cap de setmana, el jove cuiner canari basa les seves propostes en l’slow food i el km 0, i ens ho va demostrar amb el menú degustació que ens varen servir. Gambes i sípia del Port d’Alcúdia, crema de patata vella, corvina amb sobrassada i ametlles, i porcella a baixa cocció, que va rematar amb una coca de gató feta a Artà.

I fins aquí el primer dia del social media trip

Herbes, galetes i vins

El diumenge començà amb el berenar a Can PIcafort i partirem cap a Alcanada on ens esperava un del tallers que més ganes me feia, fer herbes! Sí, jo que faig panades, confitura, que conservava tomàtigues i vaig cada any de matances, mai no n’havia fet i em feia especial il·lusió.

En aquest cas, i amb la col·laboració de Licors Moyà i l’ajuda de Pere, el responsable de know and feel de Som, aconseguirem fer tots la nostra pròpia i única botella d’aquest licor tan tradicional mallorquí i amb tanta història.

Les herbes sorgiren com a licor medicinal, sobretot per als problemes digestius, i és una tradició que es manté a molts llocs de la mediterrània. El fet de que sigui el resultat de macerar les herbes amb alcohol fa que no hi hagi dues botelles iguals i que cada una tengui el seu gust especial.

Quan arribarem al Som Far ja tenien una taula preparada amb les deu herbes que ells solen fer servir acompanyades d’una breu descripció de cadascuna d’elles i les seves propietats, les botelles per omplir i unes etiquetes xulíssmes. Seguint les indicacions de Pere, cadascun de nosaltres omplí la seva amb les herbes i després afegirem l’alcohol (anís dolç i sec en una proporció de 4-1 per fer-les mesclades) i les taparem. Cada un de nosaltres etiquetà i signà la seva botella… I a esperar, que fins el mes d’agost, més o manco, no es poden destapar.

Just desprès del taller, va ser el torn de n’Andreu de la Bodega Can Majoral, que en nom de Petits Cellers ens feu un tast de vi espectacular amb vins procedents de bodegues mallorquins. Petits Cellers és una agrupació de 29 productors locals, alguns dels quals ja no són tan petits com eren, i que s’uniren per donar a conèixer els productes vitícoles que es fan a Mallorca, amb l’objectiu de prestigiar-los.

Tastarem dos blancs i tres negres, un dels quals va ser una autèntica primícia, ja que era un vi que encara no s’ha presentat en societat. N’Andreu, que ens explicava les característiques de cada un d’ells, havia seleccionat, seguint amb la filosofia del #somdemallorca aquells que estassin elaborats amb varietats locals o autòctones de raïm. He de reconèixer que era la meva primera cata de vi, i va ser una experiència que segur que repetiré.

I per a què poguéssim acompanyar els vins, Quely, una de les empreses mallorquines que no necessita presentació, ens va proporcionar una sèrie de tapes, elaborades amb les seves galetes, que acompanyaven perfectament les begudes.

Per acabar el cap de setmana, na Laura de Mallorca Gourmet, ens va presentar el Mallorca Passport, una mena de guia amb recomanacions, suggeriments i propostes per a conèixer diferents restaurants i espais relacionats amb la gastronomia. Jo ja tenc el meu!

Abans de partir, encara varem tenir temps de dinar, una altra vegada de la mà de Melassa i compartir una sobretaula fins ben entrat l’horabaixa.

Va ser un cap de setmana genial, diferent, en el que vaig poder descobrir nous productes, nous espais, però sobretot, en el que vaig conèixer gent que fa coses i que es sent orgullosa de poder dir que #somdemallorca.

Gràcies a tots els qui ho heu fet possible, i sobretot a Pere (el meu Pere), per la part que li toca.

Som de Mallorca 029

Nota: Els influencers reals que han participat en el social media trip són en Manu Catman, blogger; en Fran M. Camacho, community manager; na Mar Nicolau, directora comercial dEconomíadeMallorca, presidenta de la asociació empresarial Activat Inca i directora dAgència Còmic; en Daniel Rotger, community manager i relacions públiques de Quely; na Nadia Nemer, responsable de marketing dIkea; na Maria José Garcia Doce, coordinadora de comunicación de IB3 i bloggera; na Sandra Llabrés, de la revista Inmediatika; en Rafael Tudurí (al qui li he “robat” algunes de les imatges d’aquest post) i na Rosa Díaz del departament de comunicació de Grupo Roxa; na Karen Valencia, bloguera; i na Dessirée Sicilia, biòloga i comunicadora en xarxes.

Anuncis

Deixa un comentari

