Pollastre marinat

Continuant amb la meva dèria de menjar més sa i cuidar un poc més el que menjam a casa, seguesc provant amb diferents receptes, i aquesta és una de les que més m’ha agradat, i no només a mi!

Aquest estiu passat varem provar un d’aquests preparats per fer pollastre “sucós” i a en Tomeu li va encantar. A mi no m’agraden gaire aquestes coses perquè no estic mai massa segura del que duen, però he de reconèixer que no estava malament del tot. Així que quan vaig veure aquesta recepta no m’ho vaig pensar! Era una espècie del preparat en paper adhesiu que vénen perquè l’aferris damunt la carn, però per fer tu mateix. I el millor de tot, amb ingredients que jo sempre tenc a casa.

I com sempre, és una recepta ràpida, senzilla i molt gustosa.

Pollastre marinat 001

Ingredients:

  • 2 pitreres de pollastre

  • 1 all

  • 1/2 llimona sucada

  • 2 cullerades (soperes) d’oli verge

  • 2 cullerades de julivert picat (millor si és fresc)

  • 1/4 de culleradeta (de postre) de pebre vermell dolç

  • 1/2 culleradeta de curry

  • 1/2 culleradeta de comí mòlt

  • Sal i pebre bo

Mesclam en un recipient petit tots els ingredients per a marinar el pollastre i ho remenam ben remenat. Mentre, feim tres o quatre talls fondos a cadascuna de les pitreres de pollastre.

Posam el pollastre dins el recipient, vigilant que la mescla s’escampi per tot, fins i tot dins els talls i ho reservam, com a mínim una hora, dins la gelera.

En una pella o planxa amb molt poc oli cuinam el pollastre pels dos costats, aproximadament uns 4 o 5 minuts per cada banda. És important no fer-ho amb el foc massa alt perquè se’ns pot cremar el julivert i amargueja. Per servir-lo, tallau seguint les incisions que havíeu fet.

I ja està! No me direu que no és bo de fer. I és una alternativa perfecta al pollastre a la planxa. Nosaltres de moment encara no tenim un acompanyament definit, i anam canviant en funció del que hi ha per la gelera o el rebost. L’hem menjat amb tabule, amb ensalada, amb arrós bullit o amb mongetes i cols de Brussel·les saltejades i amb tot ens ha agradat.

Pollastre marinat 002

Si el provau de fer ja me contareu què tal. Bon profit!

Nota: A la recepta original s’inclou també pebre vermell coent (en la mateixa proporció que el dolç), però com que jo faig la recepta per a tots i a la meva filla no li agrada el coent, no en pos.

Anuncis

One thought on “Pollastre marinat

Deixa un comentari

