Quinoa amb pisto (“a la meva manera”)

Després de les festes de Nadal en les que m’he desmadrat una mica amb el menjar i el beure i el ballar i el riure, toca tornar a la rutina (sense deixar de riure i ballar) i reprendre els bons costums que vaig començar a posar en pràctica el 2015 i que he de mantenir en aquest 2016 que acaba de començar. I entre ells, està el d’intentar menjar sa. Jo crec que més o menys ho estava aconseguint, així que començam l’any al blog amb una recepta sana, que com sempre és ràpida, senzilla i boníssima.

Es tracta de quinoa amb pisto “a la meva manera” (el pisto és a la meva manera, primer, perquè no estic segura que com jo el faig sigui la forma tradicional de fer-lo i segon, perquè com que no puc menjar pebre vermell…)

Sí, també jo he caigut en la moda de la quinoa, i he dir que m’encanta. Per si algú no ho sap la quinoa, que prové dels Andes és, tècnicament, la llavor d’una planta de la família dels espinacs, però sovint es compara amb els cereals per la seva composició i per la forma de menjar-la. La veritat és que encara l’estic descobrint i em crida molt l’atenció el fet que es pot preparar de moltíssimes formes i combina amb mil i una coses. Aquí va la meva primera proposta, que segur que no serà la darrera!

Quinoa pisto 001 web

Ingredients (per a 4 persones):

  • 1 tassa de quinoa (aproximadament 200g)

  • 1 carabassí

  • 1 albergínia

  • 2 patates mitjanes (opcional)

  • 1 ceba

  • 1 all

  • 3 tomàtigues grans

  • Oli, sal, pebre bo i julivert

Per començar hem de cuinar la quinoa, bullint-la. Per fer-ho, hem de calcular una part de quinoa per tres d’aigua. Posam l’aigua a bullir i mentre hem de rebejar la quinoa en un colador d’aquests fins, per eliminar una capa que tenen els granets que pot donar gust a sabó. Quan l’aigua bull baixam el foc a la meitat i deixam coure la quinoa entre 15 i 20 minuts. Sabrem que està quan hagi incrementat considerablement el seu volum i es torni transparent. S’ha de vigilar perquè si bull massa ràpid correm el risc de quedar-nos sense aigua i que se’ns aferri. Un cop la quinoa està cuita la reservam per incorporar després al pisto.

Per a fer el pisto començam pelant i tallant les patates a quadrets regulars, i les fregim en una pella amb oli. Quan estiguin cuites les traiem de la pella i les reservam en un recipient amb paper de cuina per a què es begui l’excés d’oli. A continuació netejam bé el carabassí i l’albergínia. Tallam el carabassí i l’albergínia a quadrets, tots més o menys de la mateixa mida. En la mateixa pella de les patates fregim el carabassí, i mentre reservam l’albergínia, a la que abans hem posat una mica de sal, en un colador per a què vagi degotant. Quan el carabassí estigui cuit, repetim el que havíem fet amb les patates i tornam a començar tot el procediment amb l’albergínia.

Mentre es van fregint les verdures podem aprofitar per anar fent la salsa de tomàtiga amb la que lligarem tot. Preparam una pella gran (ja que després abocarem aquí la quinoa i les verdures) i començam sofregint l’all laminat, i quan es comenci a daurar afegim la ceba, que abans haurem ratllat. Quan la ceba sigui transparent afegim les tres tomàtigues, també ratllades i salpebram. Deixam coure uns 20-30 minuts a foc moderadament alt, vigilant que no s’aferri. Quan la salsa de tomàtiga estigui cuita, abocam la resta d’ingredients, començant per les verdures i acabant per la quinoa i ho remenam tot ben remenat. I ja tenim el plat fet! Bon profit! Si us animau a fer-lo ja me direu què tal…

Quinoa pisto 003 web

Nota: Jo normalment faig aquest plat sense patates, sobretot si és per sopar per això de cuidar la línia, i us assegur que és igual de bo de les dues maneres. De fet, les fotos que il·lustren la recepta, són de l’opció sense patates.

Deixa un comentari

