5 quilòmetres

Si fa uns anys algú m’hagués dit que hi hauria algun exercici que m’agradàs tant fins al punt d’enganxar-me m’hauria rigut a la seva cara. Jo, que vaig estar exempta de fer educació física per un problema d’esquena fins a 3r de BUP. Jo, que com a molt (i gràcies o malgrat aquest problema), només havia practicat natació de forma més o menys regular fins el 14 anys, i que de llavors ençà mai més havia tornat a aconseguir fer esport de forma constant. Jo, que m’havia apuntat ni se ja quantes vegades al gimnàs i ho havia acabat deixant sempre. Jo, sí jo, ara estic enganxada al running.

Havia sentit a parlar molt dels beneficis de sortir a córrer, i ho havia intentat vàries vegades amb resultats més o menys desiguals, però sempre ho havia acabat deixant, perquè no me motivava. Idò bé, ara no és que vulgui deixar-ho, és que esper que arribi el dia, que sigui hora de posar-me les sabatilles i sortir al carrer. Ara m’agrada!

I no se si és perquè he aconseguit ser constant, o perquè estic intentant millorar la tècnica (ejem) o perquè estic aconseguit bons resultats, tot i que no siguin espectaculars ni es vegin a simple vista. Sigui pel que sigui, tot això me motiva a seguir, a intentar superar-me cada i a aconseguir cada dia arribar una miqueta més enfora. Tot això i la meva germana i algunes amigues, reals i virtuals, que van molt per davant jo i m’animen a seguir les seves passes.

Al principi caminava més que córrer, anava intercalant estones d’una cosa i estones de l’altra, i el dia que vaig córrer més que caminar vaig estar molt satisfeta de mi mateixa. I ja no us cont el primer dia que vaig fer pràcticament tot el recorregut corrent i només vaig caminar una estona per recuperar-me i poder seguir corrent. Però el millor dia de tots, fins ara, va ser el primer que vaig córrer cinc quilòmetres, seguits, sense caminar, sense aturar i somrient cada vegada que la veueta de la meva aplicació me deia la distància recorreguda.

Ara m’estic informant de les diferents formes de córrer, seguesc blogs i comptes d’instagram d’altres runners, m’he equipat amb unes bones sabates i intent posar en pràctica tots els coneixements que vaig adquirint en la mesura de les meves possibilitats.

No se quan més temps seguiré corrent (si és que el meu “trote cochinero” com diu la meva germana es pot considerar córrer), però se que la sensació que tenc quan ho faig m’encanta! Me sent lleugera, m’oblid de tot, i quan acab reprenc les “obligacions” amb un altre humor. Encara que només sigui per això, ja val la pena l’esforç.

5 qm 001

Algun altre runner per la sala que comparteixi la seva experiència?

Deixa un comentari

