Mals humors i aprenentatges

Darrerament, no se si pels canvis de temps o per altres canvis que hi ha a la meva vida diària que tenc una preocupant tendència al mal humor, i clar, qui ho paga són els de casa.

Faig esforços per controlar-ho, però després de dues o tres trastades dels meus bitxos, me surt a mala llet acumulada! I no se que és pitjor, si anar-la dosificant, o explotar de cop…

I clar, ells no son beneïts, i ja han après a identificar-ho. En Tomeu, bàsicament, es queixa: “és que sempre estàs enfadada mamà”. Amb na Júlia és una altra història. O es comporta com jo: “avui no estic d’humor per dois mamà” o “he tengut un dia horrorós a l’escola”. O usa la tàctica contrària i es converteix en una versió edulcorada d’ella mateixa: “encara que no estiguis molt bé jo te veig molt guapa avui”, “si te don un beso se te curarà el mal humor”…

I me sap greu que s’enfadin perquè jo estic enfadada, me sap greu que me facin la pilota perquè jo estic enfadada, i el que me sap més greu de tot és estar enfadada, sense cap motiu important per estar-hi. Si he tengut un mal dia, si algú no m’ha tractat bé, si les coses no han sortit com jo volia o esperava…

He d’aprendre a controlar això. He d’aprendre que m’he de centrar en cada moment en el lloc on estic i amb qui estic. He d’aprendre a reaccionar com m’agradaria que reaccionassin amb jo. He d’aprendre que posar-me de mal humor no condueix enlloc, que enfadar-se no val la pena i que la principal perjudicada som jo. Buff, no se si seré capaç d’aprendre tantes coses!!!

Al manco som conscient que tenc un problema, i com deia aquell, “saber que tens un problema és la primera passa per resoldre’l”.

Anuncis

2 thoughts on “Mals humors i aprenentatges

  1. Benvolguda Iolanda, tu ets una gran persona i ben segur que trobaràs el camí per aprendre a buidar el poal de fems on cal… no desesperis! tots tenim poals de fems i, de vegades, els buidam al pitjor lloc… i recorda: una xerrada amb algú que te compren i una cervesa compartida són coses molt curatives. Ja saps on trobar-me. Un beso i força!

Deixa un comentari

