Galetes de M&M’s o Lacasitos

Aquesta recepta la vaig copiar del blog del meu admirat Catman, perquè, tal i com ell explica, és perfecta per fer amb nins. És senzilla, és vistosa i acolorida i el resultat és immediat i boníssim, un fet important si tenim en compte que la paciència no és la major virtud dels meus bitxos. Així que un horabaixa d’aquests que no feia massa bon temps i que ja havíem avorrit tots els jocs possibles, anàrem a fer compra i envairem la cuina… I se’ns va passar l’horabaixa!

Galetes 008

Ingredients:

  • 100 g de sucre blanc

  • 100 g de sucre moreno

  • 300 g de farina

  • 175 g de mantega (a temperatura ambient)

  • 1 ou i 1 vermell

  • 1 cullera de cafè d’aroma de vainilla

  • 1 cullera de cafè de bicarbonat sòdic

  • 1 polsim de sal

  • 200 g de Lacasitos o M&M’s

En un bol mesclam els dos tipus de sucre amb la mantega i l’aroma de vainilla amb una batedora de varetes. En teoria hem de començar amb una velocitat més baixa i augmentar-la així com vagi agafant concistència, però jo me vaig saltar aquest pas. A continuació afegim l’ou i el vermell d’ou i tornam a batre.

Per acabar amb la massa de les galetes, afegim la farina, el bicarbonat i la sal i ho mesclam amb una espàtula amb la pasta que ja teníem feta. Jo també me vaig saltar aquest pas i ho vaig batre tot, i no se si és per això o no, però les galetes me varen quedar blanetes (chewy que en diuen els creadors de les cookies).

Una vegada que tenim la pasta feta la tapam amb un paper film i la deixam reposar a la gelera uns 20-30 minuts per a què agafi consistència i sigui més fàcil de manejar.

Passat aquest temps, posam el forn a encalentir a 180 graus i folram amb paper de forn dues palanganes. Amb les mans, millor si estan un poc humides, feim boles, totes més o menys del mateix tamany, amb la pasta de les galetes. Posteriorment aplanam les boles i posam els M&M’s o Lacasitos a sobre, jo els col·locava fent una espècie de flor, els nins feren cares, inicials, dibuixos…

Heu de tenir en compte que aquesta pasta creix molt dins el forn, així que heu de posar les galetes ben separades, a fi que quan creixin no es toquin les unes amb les altres.

Enfornam durant 10-12 minuts, deixam refredar una mica a la mateixa palangana i els posam després damunt una reixa per a què s’acabin de fer. I ja teniu les galetes.

Si us animau a fer-les triomfau segur!

Galetes 004

Nota: Darrerament tenc el blog bastant abandonat, però tenc entre mans la possibilitat de participar en un projecte, que me fa molta il·lusió, però al que hi he de dedicar bastant temps. Si tot va bé, ben aviat us en podré parlar i el podreu conèixer…

Anuncis

Deixa un comentari

