Tallarines All’Alfredo

Si seguiu més o menys el blog ja deveu saber que som una fan absoluta de la pasta. M’agrada de totes les formes i tamanys, llarga, curta, farcida, fresca, seca… i amb una gran quantitat de salses diferents. Supòs que per allò de la comoditat, i perquè m’he acostumat, sempre tenc tendència a fer les mateixes receptes. I aquesta és una de les meves recurrents. La faig, normalment, per jo tota sola, perquè no és una de les que tengui més acceptació. Tot i que es sembla a la carbonara (l’adaptada no l’original i que aviat veureu per aquí), als nins no els entusiasma.

La recepta en concret, la vaig trobar en un llibre sobre cuina italiana clàssica de la meva primera col·lecció de llibres de cuina, i deu tenir més de vint anys…

Tallarines alfredo 001 web

Ingredients (per a 4 persones):

  • 500 g de tallarines (també es pot fer amb fettucine)

  • 45 g de mantega (o margarina o 2 cullerades d’oli)

  • 200-250 ml de nata líquida per cuinar

  • 60 g (aprox.) de parmesà ratllat

  • Sal, pebre bo i nou moscada

Posam una olla al foc amb aigua suficient per a bullir la pasta. Mentre començam a fer la salsa.

En una pella grossa, fonem la mantega fins que estigui ben líquida. Hi abocam la nata i baixam el foc. Quan arranqui a bullir la salpebram amb la sal i el pebre bo i una mica de nou moscada. Quan s’hagi reduït la nata aproximadament a la meitat, apagam el foc i deixam que reposi.

En tenir la pasta bullida, la colam, l’abocam dins la pella amb la salsa de nata i afegim el formatge ratllat. Ho mesclam tot i servim al moment. I ja està fet! Fàcil, ràpid i gustòs… Això sí, no és la millor opció si estau en ple pla biquini…

Tallarines alfredo 004 web

Nota: Jo a vegades substitueix el parmesà per formatge maonès, bàsicament perquè del segon en tenc sempre.

One thought on “Tallarines All’Alfredo

Deixa un comentari

