Llatí

L’altre dia tornant de cercar els nins de l’escola, vaig tenir la següent conversa amb el meu fill

Tomeu: Mamà, avui, com que plovia, hem vist una pel·lícula i l’hem vist en llatí!

Jo: No pot ser mai Tomeu, en llatí és impossible…

Tomeu: Què sí, mamà, que era llatí!

Jo: No carinyo… El llatí és una llengua morta

(Rialles dels dos)

Tomeu: El llatí és un senyor a qui se li ha mort la llengua?

(Més rialles)

Jo: Nooo. És una llengua que ja no es xerra, que no queda cap persona viva que la sàpiga xerrar…

Tomeu: Idò a la pel·lícula la xerraven…

Jo: Ja t’ho he explicat, és impossible Tomeu. A lo millor t’has equivocat i era portuguès o italià…

Tomeu: No mamà, estic segur que era llatí…

Jo: I com sonava

Tomeu: Molt parescut al castellà…

Jo: I no has vist les lletres quan triaven l’idioma? Què deien?

Tomeu: Castellano latino, això, és llatí, no?

Loren ipsum

English version

Latin

The other day while we were in the car coming back from school, I had the following conversation with my son

Tomeu: Mum, today, as it was raining, we saw a film and it was in Latin!

Me: That’s impossible Tomeu…

Tomeu: Yes, mum, it was Latin!

Me: No way honey… Latin is a dead language

(Laughter)

Tomeu: Latin is a man whose tongue is dead? *

(More laughter)

Me: Nooo. It’s a language which is no longer spoken. It means that there isn’t any alive person who speaks it…

Tomeu: But at the film do it!…

Me: I’ve already told you, it’s impossible Tomeu. Maybe you’re wrong and it was Italian or Portuguese…

Tomeu: No mum, I’m sure it was Latin…

Me: And how does it sound?

Tomeu: It was very much like Spanish…

Me: Did you see the name of the language when chosing it? What did it say?

Tomeu: Spanish Latin, isn’t it Latin, is it?

*In Catalan the word for tongue is the same as for language

Anuncis

Deixa un comentari

