Profes

Crec que no som conscients de la influència que tenen els mestres i professors en els alumnes, fins que no ho veiem en els nostres fills. Personalment, record molts dels meus professors i el que varen significar per jo. Na Rosalia, que me va fer estimar els llibres; en Mateu, que me va fer odiar les matemàtiques; en Rafel, que me va fer canviar d’opinió però me va dur pel bon camí o na Caterina i en Biel que m’ensenyaren la importància de la cultura popular i com és tan present en la nostra vida. Tots ells m’han acompanyat en diferents etapes de la meva educació i els record amb carinyo (a alguns més que a altres), però no record, de cap d’ells, que tenguessin una influència directa en la meva vida diària.

Tota aquesta introducció ve a compte perquè m’he fixat en la influència que té la mestra del meu fill gran sobre ell (i m’imagin que per la resta de companys). I tenc dos exemples molt clars…

El primer. Jo sempre corregesc el meu fill quan enlloc de dir “haver de” usa la forma “tenir que”, sempre m’ha fet molta ràbia, i sempre he intentat corregir-la. El meu fill sempre es queixava, fins que un dia, de cop va canviar d’actitud, “tens raó mamà, na Xisca també ho diu com tu”.

El segon. Per primera vegada en la seva vida el meu fill té exàmens finals. I enlloc de demanar-me a mi o al seu pare com ho feiem nosaltres quan estudiàvem, va posar en pràctica directament el que els hi havia contat la mestra. “Na Xisca m’ha explicat que ella per estudiar li feia classes a les seves pepes”.

I com que una imatge val més que mil paraules…

 

Profe web

Aquí el teniu fent de profe, repassant l’examen de medi.

 

Deixa un comentari

