Una manera de xerrar…

A vegades se m’oblida que quan xerr amb el meu fill, estic xerrant amb un nin de 7 anys i faig servir el mateix llenguatge que quan xerr amb un adult. I, evidentment, no entén segons quines coses, sobretot les frases fetes.

Precisament l’altre dia ho comentàvem amb una companya de feina, que té un nin una mica més gran que Tomeu, i veig que és una cosa comuna. A ella també li passa el mateix amb el seu. Que interpreten les frases fetes, literalment, i encara et corregeixen!.

Aquí van alguns exemples…

 

Un dia començava a ploure i erem pel carrer…

Tomeu: M’estic banyant

Jo: No siguis exagerat, que fa quatre gotes

Tomeu: No mamà, en fa moltes més, si fossin quatre ja hauria deixat de ploure

 

Un horabaixa a casa, tota sola amb ells i farta de sentir mamà això i mamà allò…

Jo: Tomeu, no me cridis més que me gastaràs el nom

Tomeu: Te puc demanar una cosa?

Jo: Sí, què vols

Tomeu: Com és gasta un nom?

 

En Tomeu es vesteix i vol posar-se unes sabates massa d’hivern i son pare troba que ja fa massa calor per dur-les…

Tomeu: Me puc posar aquestes sabates?

Pere: No Tomeu, que te moriràs de calor!

Tomeu: Tranquil papà, no me moriré per ara

 

La darrera frase en totes aquestes converses, i algunes altres que no record és sempre la mateixa… “és una manera de xerrar”

Deixa un comentari

