Torrada de pa d’olives amb carpaccio de carabassí

Normalment no som molt de fer aquest tipus de plats, però vaig provar de fer el pa amb olives negres de Cocinando con Catman i havia de trobar un companatge al seu nivell. Havia llegit en un altre bloc una recepta sobre un sandwich de carabassí, però com que hi estic subscrita no recordava el nom, així que entre el que recordava i el que vaig intuir, vaig improvisar aquest plat, que, tot i que nosaltres menjarem per sopar, crec que pot funcionar molt bé com a entrant per un dinar o sopar més complet.

La recepta del pa la podeu trobar aquí. En el meu cas, com que no tenc cap tipus de màquina per fer la masa del pa, el vaig pastar a ma, mesclant els ingredients com en la majoria de receptes de pa, i afegint les olives negres picades al final. Tampoc no tenc cap motlle de coure pa, així que vaig usar una palangana pel forn, quadrada i alta tapada amb un paper d’alumini. El resultat a la vista, no es semblava gens a l’original, però de gust va ser boníssim.

 

Torrada 007 web

Ingredients (per a 4 torrades):

  • 4 llesques de pa
  • 1/2 carabassí
  • Mitja llimona sucada
  • 1 ceba tendra (sofrit)
  • 50g (aprox) de formatge maonès ratllat
  • Oli, sal i vinagre balsàmic

Netejam el carabassí i amb una mandolina (d’això sí que en tenc), el tallam a làmines molt, molt fines i el posam a macerar amb el suc de la llimona, uns 20 minuts o mitja hora. Passat aquest temps, el colam i l’aixugam amb paper de cuina a fi que no ens quedin les torrades massa humides.

Tallam les quatre llesques de pa i les torram, sense que ens quedin massa fetes.

Ratllam el formatge i tallam la ceba tendra ben petita.

Muntam les torrades amb el carabassí, el formatge, la ceba tendra, un poc de sal, unes gotes de vinagre i un raig d’oli.

En aquest cas, i com que aquest pa és consistent, jo faig dues capes de carabassí. Si us fa peresa fer el pa, en podeu fer servir del què més us agradi. I ja està! És bo, és senzill, és sa i és vistós… Bon profit!

Torrada 006 web

PD: Després de fer aquestes torrades, vaig recordar el bloc on havia vist el sandwich de carabassí, és Miss Croque Madame, aquí teniu la seva recepta. No és ben bé la mateixa, però tampoc no és tan diferent!

Anuncis

4 thoughts on “Torrada de pa d’olives amb carpaccio de carabassí

  1. Dile al ese maridíntuyo, pero ya, que te regale la terrina para cocerlo dentro… es que es una pasada!
    Estas tostadas son too much, que lo sepas! muaks

  2. Retroenllaç: Torrada de pa d’olives amb carpaccio de carabassí | Celler-Adocse

Deixa un comentari

