Preguntes

Darrerament en Tomeu està en mode curiós. I fa unes preguntes, que no és que no es puguin respondre, sinó que o bé jo no se la resposta, o la que li don no el convenç gens ni mica.

“Mamà, per què el Papa no es pot casar?”

La pregunta la va fer així, de cop, sense venir a compte de res, i quan li vaig demanar com era que sabia que no es podia casar, me va contestar que ho sabia perquè sí.

Li vaig intentar explicar allò dels vots sacerdotals, d’obediència, pobresa i castedat i en que consistia cadascun d’ells, i que com que el Papa era el cap de tot els capellans havia de respectar aquests vots i donar exemple.

Em principi semblava que ho entenia, fins que afirmar que jo no seré mai Papa perquè “a mi a això de fer tot el que te diuen (obediència) no m’agrada”. Fins aquí tot bé, però va continuar, afirmant que si el Papa no es podia casar, que se cercàs una Mama que segur que n’hi havia una (visca la igualtat!) i que es juntàs amb ella, “perquè hi ha gent que es junta i són parella sense casar-se”.

Deixa un comentari

