Confitura de maduixa

Les maduixes són una de les meves fruites preferides, i també del meu fill Tomeu. A na Júlia li agrada qualsevol cosa que dugui maduixa (gelat, iogurt, batut, etc), però no vol menjar-ne. I com que ara és bona època, i vaig veure la recepta a un dels meus blocs de capçalera (Bojos per la cuina), m’ha faltat temps per fer-la.

És molt bona de fer i duu poca feina. Aquí teniu la meva proposta (adaptada).

Confitura maduixa 001

 

Ingredients:

  • 1 kg de maduixes.
  • 450gr de sucre.
  • 1 llimona sucada.

Primer de tot, rentam les maduixes, llevam els capolls i les tallam en quatre o sis trossos depenent de la mida que tenguin. Les abocam en una olla i posam el sucre per damunt i ho deixam repossar. En principi basta esperar unes 3-4 hores fins que el sucre s’hagi fos i mesclat amb el suc de la maduixa, en el meu cas jo ho vaig deixar tot el vespre, perquè m’hi vaig posar tard…

Passat aquest temps (les 3 hores o l’endemà), hi afegim el suc d’una llimona (colat) i encenem el foc. Quan l’olla arrenqui el bull, baixam el foc a la meitat (o un poquet menys) i deixam que cogui. Segons la recepta original el temps pot variar, però es dóna com a punt de partida una hora i mitja.

Confitura maduixa 003

Quan comença a tenir consistència, ho retiram del foc, trituram la fruita amb un robot de cuina i ho feim bullir uns 10-15 minuts més, fins que té una textura com de melassa (en el meu cas el procés va durar quasi dues hores). Empotam (jo recicl pots de vidre) i ja tenim la confitura feta. Ara només me falta fer un pastís de formatge per poder posar-li per damunt. Bon profit!

Confitura maduixa 002

Amb un quilo de maduixes me n’han sortit dos pots (un gran i un petit)

 

 

Anuncis

2 thoughts on “Confitura de maduixa

  1. Retroenllaç: Robiols | What's in my head?

Deixa un comentari

