Multiplicant

És curiós com la llengua en la què aprens una determinada cosa, marca com després la recordes. Perquè després diguin de la importància d’estudiar en català o en castellà…

El meu fill està estudiant ara les taules de multiplicar i la mestra ens va demanar que l’ajudàssim a repassar. I aquí ha vengut el “problema”. Jo vaig aprendre matemàtiques en castellà, i així és com encara avui, les pos en pràctica. Me costa molt sumar, restar, multiplicar, dividir, o fer qualsevol altra operació en català. Ho he de pensar molt. Així com en castellà les respostes són automàtiques, en català me costa…

I me fa ràbia, molta ràbia, perquè jo pens, escric, somni, visc en català, en el català de Mallorca, però català al cap i a la fi.  I ho faré millor o pitjor, però ho faig en la meva llengua. I me fa ràbia no ser capaç de respondre automàticament en aquesta llengua, perquè algú va decidir que no era la bona per aprendre. I no vull que això li passi als meus fills…

Deixa un comentari

