Dia de la Dona

Aquesta setmana, en concret dia 8, es celebra el Dia de la Dona (que antigament era el dia de la dona treballadora) i jo sempre he defensat (com ja vaig comentar aquí) que dies com aquest no s’haurien de celebrar, ja que significaria que hem aconseguit allò que perseguim amb aquestes celebracions.

La setmana passada una amiga (gràcies Xisca!) me va passar un link sobre una dona, que té com a principal objectiu a la vida convertir-se en una espècie de Barbie humana. S’ha gastat milers de dolars en operacions estètiques i ara, està fent teràpia d’hipnosi per “semblar tonta” i aconseguir la mateixa expressió que la famosa pepa.

A mi m’escarrufa. Operar-se (amb la por que me fan a mi els quiròfans) per semblar artificial i sotmetre’s a tractaments per semblar curta. A quin món vivim on això és possible? I el que m’escarrufa més és que se li permeti, que ningú no ho aturi, i que sigui una nota curiosa als diaris.

Notícies com aquesta (que podeu llegir completa aquí) tiren per terra la feina feta per moltes altres dones, que cada dia, i especialment el 8 de març, treballen per aconseguir la plena igualtat, l’equiparació de drets i deures de les dones i els homes en tots els àmbits. Notícies com aquesta, en certa manera, donen la raó a aquells que s’oposen a la igualtat de les dones des de la creença que no servim per massa més que per dur la casa, els nins i “fer guapo”.

I això no m’escarrufa, m’emprenya.

Anuncis

Deixa un comentari

