Coca de mango i anacards

Sí! He fet un experiment i m’ha sortit bé a la primera! I això que era dolç, i jo som més de salat…

Avui és el cumple de mon pare (molts d’anys papà!) i ahir dinarem junts per celebrar-ho. Solem dinar junts la majoria de diumenges, però com que aquest era una mica especial, vaig decidir fer alguna coseta.

L’altre dia, trescant per la web, vaig trobar aquesta recepta a El Comidista, i com que al meu fill li agrada molt el mango, me la vaig copiar. A mon pare li agraden els fruits secs i se’m va ocórrer que seria una bona idea fer-la. L’únic que podia passar era que fos un desastre, però finalment he triomfat!

He seguit les indicacions més o manco al peu de la lletra, tot i que he ajustat algunes quantitats, més per comoditat que per altra cosa.

Coca mango 001

Fer números amb anacards és una miqueta complicat…

Ingredients:

  • 1 mango
  • 75 gr d’anacards (una bosseta)
  • 2 iougurts naturals (sense sucre)
  • 2 ous
  • 80 ml d’oli
  • 250 gr de farina
  • 120 gr de sucre moreno
  • 2 cullerades de cafè de llevat químic (del de bossa)
  • 1 cullerada de cafè de bicarbonat
  • Sal
  • Mantega i galeta picada per al motlle

Primer de tot hem de “deshidratar” el mango (és que la recepta original és amb mango deshidratat però dóna l’opció de fer-ho amb mango fresc), posant-lo en una palanga de forn, tallat a làmines, uns 15 minuts a 170 graus. Convé posar paper de forn a la palangana perquè sinó el mango s’aferra i després, malgrat el paper, és mal de llevar.

Pasam per aigua els anacards (si són salats, que és com es solen trobar aquests fruits secs als supermercats) i els picam, a mà o amb una picadora. Jo vaig fer-lo amb la picadora, però sense deixar-los massa capolats.

En un bol gran mesclam els iogurts, els ous, el sucre, l’oli, els anacards i el mango, que també hem triturat fins que ens quedi amb textura de confitura i ho remenam bé. En un altre recipient, mesclam la farina amb el llevat, la sal, i el bicarbonat i incorporam aquesta mescla a la incial.

Usam una mica de mantega (jo normalment faig servir margarina perquè és el que tenc més a mà) i galeta picada per untar el motlle i evitar que la coca se’ns aferri, i ho posam al forn, a 180 graus uns 35 minuts, vigilant que es cogui punxant amb un escuradents (o similar) al centre de la coca. Quan l’escuradents surt net, la coca ja està cuita.

Just abans de servir-la ma mare i jo la vàrem decorar (si és que és pot dir així) amb sucre glaç i uns anacards per damunt. Queda molt esponjosa i humideta i amb un gustet especial. Bon profit!

Coca mango 002

One thought on “Coca de mango i anacards

Deixa un comentari

