Arròs melós amb carxofa

Aquest plat és un experiment que vaig fer per casualitat un dia que me veia de gust menjar arròs i carxofes, una de les meves verdures preferides.

Després de fer-lo un parell de vegades “pels grans” vaig decidir-me a passar la prova de foc. Fer aquest plat pels nins. Ells són els meus millor crítics, per lo bo i per lo dolent. Si els agrada una cosa nova, són súper agraïts, ara que si no els agrada, te pots preparar i enterrar la recepta en un calaix i oblidar-la.

En aquest cas, la vaig “testar” només amb en Tomeu. Na Júlia aquest dia no va voler dinar (perquè haviem anat a un cumple, havia berenat tard i tenia més son que gana). I vaig superar la prova, i amb escreix.

Arròs carxofa 001

Ingredients (per a 2 persones):

  • Dues tasses de cafè d’arròs (no se exactament a quina quantitat correspon, però jo l’arròs el mesur amb tasses)
  • Quatre tasses de brou
  • 3 carxofes grosses
  • 1 porro
  • 2 sofrits
  • 1 tomàtiga petita
  • 1 all
  • 100 gr de formatge ratllat
  • sal, pebre bo i julivert

En una pella alta sofregim primer de tot la carxofa tallada a làmines molt fines, quan està feta la treiem de la pella i la reservam, damunt paper de cuina per a què elimini l’excés d’oli.

En la mateixa pella, sofregim l’all tallat també a làmines amb el sofrit i el porro. A continuació afegim la tomàtiga ratllada i quan aquesta ha sofregit dos minutets, l’arròs i també ho sofregim. Una vegada està l’arròs un poc “rosset” afegim el brou. Es pot fer també amb aigua, però el brou li dóna un gustet especial.

Quan l’arròs comença a bollir salpebram i anam controlant la quantitat de líquid. Normalment l’arròs necessita el doble de líquid, sigui aigua o brou, tot i que sempre s’ha d’anar vigilant, i afegir-en a poc a poc en cas que vegen que l’arròs queda massa sec.

Just abans de retirar-ho del foc, quan l’arròs està quasi cuit i queda una miqueta de no res de brou, incorporam el formatge ratllat (jo vaig usar “grana padano”), remenam fins que es fongui i afegim les carxofes que haviem retirat i el julivert tallat ben petitet. A en Tomeu només li va faltar llepar el plat. Bon profit!

Arròs carxofa 002

Anuncis

2 thoughts on “Arròs melós amb carxofa

  1. Retroenllaç: Arròs melós amb carxofa | Celler-Adocse

Deixa un comentari

