Quiche de porro i pastanaga

Duc un parell de dies que m’he de quedar a dinar a la feina. No és cada dia, però un o dos pics m’ha tocat aquestes darreres setmanes, així que enlloc del bocata del forn de davant, he decidit començar a fer dinars, és més sa, i perquè no dir-ho, més econòmic.

El problema de la meva feina és que no tenim un espai habilitat per menjar (de moment, que amb paciència tot arriba) i el dinar han de ser coses que es puguin menjar fredes… I com que amb l’Objectiu bikini pràcticament cada dia sopam ensalada, se’m va ocòrrer provar de fer quiche.

I aquest és el resultat

Quiche 002

Ingredients (per a quatre persones)

Per a la pasta:

  • 400 gr de farina
  • 200 gr de mantega
  • 100 ml d’aigua
  • 1 polsim de sal

Per al farciment

  • 1 porro
  • 1 pastanaga
  • Farina, mantega i llet (per a la beixamel)
  • 2 ous grossos (3 mitjans)
  • 50 ml nata (opcional)
  • 50 gr de formatge curat
  • Oli, sal i pebre bo

Primer de tot, en un bol gran, mesclam la farina amb la mantega (ha d’estar freda) tallada a quadrets i la sal. Ho pastam fins aconseguir una massa que s’esmicoli però que quedi més o menys compacta. Afegim l’aigua (que també ha d’estar freda), feim una bolla i la guardam, embolicada amb paper film, devers una hora dins la gelera.

Passat aquest temps la treim de la gelera i l’aplanam amb un aprimador, després de col·locar-la entre dos troços de paper de forn. Embatumam el motllo (en el meu cas motlles individuals, que eren nous i volia estrenar) amb una mica d’oli i els folram amb la massa. Amb el forn encalentit a 170 graus coem la massa uns deu minuts.

Mentre aprofitam per fer el farciment. Amb un robot de cuina o una picadora de carn capolam el porro i la pastanaga. En una pella gran feim una beixamel. No he especificat les quantitats de farina o llet, perquè la beixamel va a gusts i a mi m’agrada tirant a clara. Jo la faig amb dues cullerades de farina i vaig afegint la llet fins que té la textura que m’agrada. Una vegada la tenc com vull, hi pos el formatge ratllat i remen fins que es fon i es mescla tot.

A conitnuació incorporam els ous batuts i la mescla de porro i pastanaga i la nata (en el meu cas vaig canviar-la per llet), ho salpebram al gust i ho abocam dins el motllo de la quiche, que tornam a enfornar uns quinze o vint minuts, depenent de la potència del forn.

En estar cuita, la treiem del forn i la deixam refredar una mica. Bon profit!

Quiche 003

Anuncis

One thought on “Quiche de porro i pastanaga

  1. Retroenllaç: Quiche de carabassí i bacó | What's in my head?

Deixa un comentari

