Galetes de mantega (mantequilla)

Per intentar tenir els nins entretinguts, que no es barallin i que aprenguin a fer coses noves se’m va ocòrrer l’altre dia fer galetes de mantega (se que noestà ben dit, però a partir d’ara diré mantequilla, mantega a mi em sona a saïm, tot i que se que és la paraula correcta). A na Júlia pels reis li varen dur un joc de motlles per galeta de na Hello Kitty i a mi el llibre de receptes que us vaig comentar, així que varem decidir estrenar les dues coses i embrutar-nos tots un poc les mans.

Per a les galetes vaig fer servir la recepta de les galetes gravades del bloc Las recetas de la felicidad, però com que els meus bitxos tenien un poc de pressa i volien veure aviat els resultats, vaig improvisar un poc amb el procediment.

Galetes 001

Ingredients:

  • 400 gr de farina

  • 125 gr de sucre glas (i una miqueta més per decorar les galetes)

  • 200 gr de mantequilla (freda i tallada a quadrets)

  • 1 ou

  • 1 pessic de sal

Es mesclen tots els ingredients en un bol gran amb les mans. Si teniu un robot de cuina el podeu fer servir, perquè fareu mooolta més via (a mi a mà em va costar una miqueta més del que em pensava). En el meu cas vaig haver d’afegir una mica més de farina perquè la pasta “m’ho demanava”.

Un cop tenim la massa feta, la deixam repossar, més o menys una horeta a dins la gelera. Passat aquest temps, la treiem de la gelera i la feim parts. Amb un aprimador la treballam fins que tengui més o menys mig dit de gruixa (depenent de com ens agradin les galetes).

En aquest punt els meus pinxes i jo ens varem repartir la pasta i cadascun de nosaltres va fer les galetes que va voler. D’aquesta manera tenim una varietat de formes que van des de la cara o el llaç de Hello Kitty a tulipans i estrelles, passant per mitges llunes, cercles, triangles i trèvols de quatre fulles.

Quan tenim les galetes fetes, i amb el forn encès i calent a 170 graus, les enfornam en una palangana amb paper sulfuritzat entre 10 i 12 minuts. (Amb aquests ingredients a nosaltres ens varen sortir galetes per fer dues palanganes). Hem d’anar alerta de no coure-les massa, perquè sinó ens quedaran massa fortes.

Per acabar, escampam una mica de sucre glas per sobre les galetes i ja estan llestes. Bon profit!

Galetes 002

Anuncis

Deixa un comentari

