Som la millor mare del món

Això crec que és el que ens hauriem de repetir la majoria de les mares que conec!

I aquest és també el títol d’un llibre que s’acaba de publicar Tú eres la mejor madre del mundo (Ediciones B), escrit pel pediatra i expert en lactància materna José Maria Paricio. El llibre, que no he llegit però del que he sentit comentaris i llegit crítiques, tracta principalment sobre l’embaràs i els primers anys del nins, i vol aclarir els dubtes que tenen les mares primerenques amb els seus fills. O al manco això és el que a mi m’ha semblat entendre.

Però a mi aquest títol em serveix d’excusa, crec que realment totes les mares ens hauriem de creure que som les millors mares del món, perquè feim el que podem, el que sabem, el que creiem que és millor per als nostres fills. I malgrat això, la majoria ens pensam que no som prou bones, que no ho feim suficientment bé. Començant per jo!

No estic segura, però crec que això ens passa més a les mares que als pares. Crec que nosaltres dubtam més. Amb això no vull dir que siguin pitjors ni millors que nosaltres, sinó que nosaltres ens ho prenem d’una altra manera.

Jo personalment, crec que tenc molt interioritzat el rol de la mare perfecta, que arriba a tot, la feina, la casa, els nins, i que encara té temps per ella mateixa, i està estupenda i meravellosa… Se que és un estereotip bastant antic, i que en ple segle XXI, les coses no són així, però jo, en el fons, ho seguesc pensant.

També se que és impossible, que la mare perfecta no existeix, i que (al manco en el meu cas) els meus fills tenen un pare que s’implica en la seva criança i educació i no tot depèn de jo. I m’atreviria a dir que per ells, pels meus fills, sí que som la millor mare del món, només falta que m’ho cregui jo!

Deixa un comentari

