Ensalada d’arròs i pollastre

Per desembafar una mica de tants dinars i sopars, avui toca una ensaladeta, d’aquestes que es poden menjar durant l’estiu i durant l’hivern, que des del meu punt de vista té tot per ser un plat únic i complet.

El millor de les ensalades és que admeten moltes variacions, i sempre solem tenir per cases diferents ingredients per fer-ne. En aquest cas, és una ensalada amb arròs a la que hi he afegit pollastre per tenir un plat complet.

He de reconèixer que malgrat a les ensalades admetin moltíssimes combinacions, jo som fidel a les “meves ensalades”, quan m’agrada una combinació, la repetesc i la incorpor al meu “receptari”, i aquesta és una d’elles.

 Ensalada arrós 002

Ingredients (per a 2 persones):

–       2 tasses d’arròs

–       Mitja bossa de mescla de lletugues (en aquest cas jo vaig usar la de brots tendres)

–       2 tomàtigues

–       2 cebes tendres (sofrits)

–       Formatge tendre a quadrets

–       Mitja pitrera de pollastre filetejada

–       All picat, sal, pebre bo, espècies i vinagre de Mòdena.

Primer de tot, salpebram el pollastre amb sal, pebre bo i una mica de llimona, el feim a la planxa, i ho deixam refredar. Mentre, posam una olla amb aigua, sal, un all sencer i una fulla de llorer. Quan l’aigua bulli hi abocam les dues tasses d’arrós i el deixam coure. Un cop estigui cuit el colam, el passam per aigua freda i el deixam reposar. En aquest cas jo vaig usar arròs llarg, però també queda molt bé amb una mescla d’arròs negre, vermell i llarg, que venen en un conegut supermercat.

En un bol gran mesclam la ceba tendra tallada molt petita, la tomàtiga pelada i tallada a quadrets (jo vaig usar tomàtigues de pera), les lletugues i el formatge tendre. Tallam la pitrera de pollastre també a quadrets i afegim l’arròs. Trempam l’ensalada al nostre gust amb les espècies que més ens agradin (en el meu cas alfabeguera, orenga, all picat i julivert) i ja està llest. Bon profit!

Ensalada arrós 001

Anuncis

Deixa un comentari

