Crema de porro

Al meu home i al meu fill els encanten les cremes, tant que si no les faig jo se les compren fetes per poder menjar-ne.  Així que aquest hivern he decidit que de tant en tant, i malgrat a mi no m’entusiasmen, menjarem tots crema. La primera amb la que he iniciat la temporada, és la crema de porro. És senzilla, ràpida i amb una de les verdures que a mi més m’agraden.

Jo la faig més o menys com la fa ma mare, però se que hi ha vàries maneres de fer-la, de fet crec que és una de les cremes més populars. La “vichyssoise” ha transcendit fronteres i si en la cuina tradicional cada família té la seva pròpia recepta, d’aquestes ni en parlem…

Ingredients (per a 4 persones):

1 manat de porros

1 ceba grossa

2 patates mitjanes

Oli, sal, pebre bo i nou moscada

200 ml nata (opcional)

En una olla grossa amb aigua, sal i un rajolí d’oli posam tots els ingredients a bullir. Primer la ceba, tallada a trossos petits, després els porros, tallats a rondanxes de més o menys un dit de gruixa i quan aquestes dues han bullit cinc minuts, afegim la patata. Jo la tall a daus, per a què la cocció sigui més ràpida i després sigui més fàcil de triturar.

Anam controlant el punt de cocció punxant suaument les verdures, sense esperar que estiguin massa cuites, perquè sinó la textura de la crema és massa pastosa pel meu gust. Sol bastar un quart d’hora o vint minuts.

Abans que refredi del tot, la trituram amb un robot de cuina (tipus minipimer), vigilant que no quedi cap trosset de verdura sencer. A mi m’agrada afegir la nou moscada i el pebre bo un cop triturada la crema. Per acabar-la, jo hi aboc uns 200 ml de nata líquida (un envàs petit). Ho remenam tot, i ja està la crema llesta.

Tan es pot menjar freda com calenta. A nosaltres ens agrada tèbia. I per fer-la més menjívola vaig afegir una grapadeta de pipes pelades en cada un dels bols, i també funciona molt bé amb uns crostons de pa o un poquet de porro tallat ben finet i passat per la pella. Bon profit!

la foto-5

Deixa un comentari

