Les coses no sempre són com semblen

Autobús número 20. Són les 16.30 hores (aproximadament). Jo som la darrera de la cua de persones que puja a l’autobús. Darrera jo, i quasi sense alè, puja una al·lota d’uns divuit o vint anys.

Falda negra molt curta, jaqueta negra, cabells taronges, piercings, la cara molt blanca, els morros vermells i els ulls negres. Xerra per telèfon, queixant-se que no té temps per descansar, i comenta que acaba de saber la nota d’un dels examens d’avaluació que acaba de fer.

He de reconèixer, i me costa fer-ho, que el meu primer pensament va ser que vaja barra, protestar perquè no pots dormir un dia al migdia, que segur que havia supès l’examen i encara tenia la cara de queixar-se…

Es va asseure devora jo, me va donar les gràcies en veu baixa perquè seguia xerrant per telèfon i vaig poder sentir la resta de la conversa. De l’examen havia tret un vuit, i estava segura que no hauria supès cap assignatura. I no podia descansar al migdia perquè en sortir de classe, anava a fer feina a la tenda que té la seva família… Ups!

M’he convertit en el que jo, quan tenia la seva edat, detestava. Una persona que jutja els altres per les aparences i que dóna per fet que algú, només pel fet de ser jove, ja és un gandul, un irresponsable i un desenfeinat… Però bé, diuen que el primer pas per superar un problema és ser conscient que el tens, no? Idò aquest primer pas ja l’he fet…

Anuncis

Deixa un comentari

