Sèpia amb ceba

A ca nostra menjam poc peix, perquè al meu home no li agrada de cap de les maneres i quasi sempre que en faig és quan ell no menja a cases (o he de fer dos menús), però marisc i coses semblants, com la sèpia o el calamar, sí que en menja, així que aquest és un dels meus plats recurrents quan no vull fer carn.

Aquesta és la meva adaptació d’un recepta que ma mare i la meva sogra fan, cadascuna a la seva manera, però que jo he adaptat, bàsicament perquè la primera vegada que vaig intentar fer-la no les tenia a prop i vaig improvisar. I ens va agradar tant a tots, que l’he incorporada als meus plats habituals.

Ingredients (per a 4 persones)

1 sèpia grossa (d’aproximadament 1 quilo o un poquet més)

1 manat de sofrits

1 porro

2 alls

1 tomàtiga

1 botellí de cervesa

Oli, sal, pebre bo i julivert

En una pella fonda sofregim la sèpia tallada a daus, que no siguin massa grans. Quan comença a tenir color, incorporam els alls, tallats ben petitons i la ceba i el porro. Acabam de sofregir les verdures i abocam la tomàtiga ratllada.

En tenir la tomàtiga sofregida, afegim la cervesa a la pella i reduïm el foc. En principi no havia de posar cervesa, sinó vi blanc, però el primer dia que vaig fer la recepta no en tenia, i vaig posar-hi cervesa, i des de llavors, sempre li pos. Ni tan sols he provat de fer-lo amb vi blanc…

Quan comença a bullir ho salpebram i ho deixam que faci xup-xup durant una bona estona, fins que quasi s’ha begut tot el suc que hi ha a la pella. Per acabar el plat, hi posam el julivert ho remenam una mica i ho deixam reposar uns minuts. Servim la sèpia amb una mica d’arrós bollit. Bon profit!

Sèpia amb ceba

La foto no li fa justícia… (és un tema que he de millorar urgentment).

Anuncis

4 thoughts on “Sèpia amb ceba

  1. Retroenllaç: Sèpia amb ceba | Celler-Adocse

Deixa un comentari

