Fet a mà

L’altre dia vaig llegir un article sobre els beneficis de fer pa per a la gent que pateix de depressió, estrès o coses semblants. Deien que, entre d’altres, una de les principals avantatges que té el fet de fer pa, és la feina manual, i el fet de concentrar-se amb tots els sentits en el que s’està fent. Beneficis que crec que es poden traslladar a la majoria de coses fetes a mà.

Darrerament m’he aficionat a comprar coses fetes a mà, i més enllà del valor que tenen pel fet de ser úniques, crec que  en certa manera m’aporten quelcom de positiu.

Fet a mà 002
Cosetes fetes a mà

I no només m’agrada comprar coses fetes a mà, sinó que també m’agrada fer-les. A molt més petita escala, clar, per mi mateixa, pels nins, per la família, i per alguns amics. I a mi sí que és ver que me funciona com a teràpia.

En el meu cas, a més del pa, la meva “teràpia manual” és fer calça. Faig bufandes, gorres, colls, boines, i de tant en tant, algun jersei o jaqueta. Me relaxa, me fa desconnectar dels problemes. I a més, hi ha la satisfacció de la feina feta, de saber que ho has fet tu mateix, i és únic, original i imperfecte.

Ara que comença a arribar la fresca, és el moment de tornar a la meva teràpia.

Fet a mà 001
El meu proper projecte…
Anuncis

3 thoughts on “Fet a mà

  1. Hola! He llegit altres entrades del teu blog però aquest m’ha animat a escriure’t. Jo també tenc la meva pròpìa teràpia fent coses amb les mans. Me decant per la bisuteria i les manualitats i és bén cert que me relaxa molt! Però com que soc inquieta, intent aprendre més coses: cosir, brodar, fer punt… Et volia fer sebre que es fa un curs on, no només pots aprendre a fer coses amb les mans, sino que també fa ènfasi en les avantatges de fer coses com el punt per trobar-se millor. Si la idea te sembla interessant i la vols compartir amb els teus lectors t’estaria molt agraïda. El curs no el faig jo (tant de bo hi pogués anar) però conec molt bé la persona que el dóna i puc dir-te que es poden aprendre a fer moltes coses a mà amb ella. Aquest és l’enllaç del curs https://www.facebook.com/events/592999457431293/
    Moltes gràcies i ànim el blog. M’agrada com escrius!!

  2. Retroenllaç: Nous projectes |

Deixa un comentari

