Hamburgueses casolanes

Als meus fills, com m’imagin que a la majoria, els encanten les hamburgueses, i a mi, les que vénen al súper envasades, no me fan gens de mengera. Per això vaig decidir que a ca nostra, les hamburgueses serien casolanes. La primera vegada que els vaig fer no tenia molt clar que triomfassin, perquè no se semblaven a les que havien menjat fins aleshores. La cara, i l’afirmació del meu fill gran “mamà están súper boníssimes” me va bastar. Des de llavors, a ca nostra només menjam les que faig jo. Són boníssimes de fer, no tenen cap secret i d’un cop en podem fer per congelar i en tenim per més d’una vegada. Ingredients: 800 gr. carn picada de vedella 1 ceba mitjana Sal i pebre bo Primer de tot, treiem la carn de la gelera i deixam que agafi temperatura ambient, i així serà més fàcil de manejar. Mentre tenim la carn reposant en un bol, ratllam la ceba. Es pot posar directament a la carn, però jo, seguint un consell de mon pare, la sofregesc una miqueta. Els hi dóna un gustet molt bo i queden més humides. En aquest cas, deixam refredar la ceba abans de mesclar-la amb la carn. Una vegada és freda, la incorporam a la carn i ho trempam com ens agradi. Quan tenim la mescla ja feta, feim bolles més o manco grans amb les mans, i després les esclafam, a fi de què quedin planes i arrodonides, és a dir, perquè agafin la forma d’hamburguesa. Amb aquesta quantitat de carn picada a mi me surten entre sis i vuit hamburgueses (depèn de si les faig per nins o per adults). I ja estàn fetes. Hamburgueses 009 Nota:  Si són per congelar jo les embolic d’una en una amb paper “film” i així quan n’he de mester, basta que descongeli les que me fan falta.

Anuncis

Deixa un comentari

