Tempus fugit

Ja han passat cinc anys!!! I a mi m’han semblat cinc dies, millor dit, cinc segons! I la veritat és que no se ni com…

La petita ha fet aquesta setmana l’aniversari, cinc anys, just denou dies després que el seu germà gran en fes set, i encara record el que vaig sentir la primera vegada que els vaig veure, o quan vaig saber que seria mare, el que no record és com han passat tots aquests milers de dies, un rere l’altre, com una desfilada d’homenents, que semblen tots iguals però que són tots diferents.

A vegades m’agradaria aturar el temps, com quan vas en autobús i pitges el botó vermell, i baixes i després pots tornar a pujar en el següent o en l’altre o en l’altre i seguir amb el mateix recorregut… Però aquesta sensació em dura poc, perquè els meus fills encara no van totsols en bus i no me puc baixar jo i deixar-los a ells…

I després de divagar, anem al que és important, la “coca dels cumples”. És una recepta de ma mare, i com sempre en aquests casos, la seva surt molt més bona…

Recepta

Ingredients:

  • 6 tasses de cafè (tc) de farina
  • 4 tc de sucre
  • 2 tc d’oli
  • 2 tc de llet
  • 3 ous
  • 1 sobre de llevat
  • La pell d’una llimona ratllada
  • 2 cullerades soperes de cacau en pols
  • Margarina i galleta picada per al motle

Es mesclen tots els ingredients en un bol, menys el cacau i seguint més o menys l’ordre de la llista d’adalt. Les primeres vegades ho mesclava amb una espàtula, ara m’he tornat més pràctica i ho remen tot amb el robot de cuina.

Abocam més o menys la meitat de la mescla dins el molte i a la resta, li afegim les dues cullerades de cacau i ho tornam a remenar. Abocam aquesta segona pasta a sobre de la primera. Si no es mescla queda una coca de dos colors, i si ho remenam, una coca “marmolada” (nosaltres ens quedam amb la primera opció).

Quan el forn és calent, a 180 graus, enfornam. Segons la recepta original amb mitja hora n’hi ha prou per a què es cogui, al meu forn i amb el meu motle són 45 minuts…

Per als aniversaris, una vegada ha refredat l’embatumam de crema de cacau i la decoram amb caramel·lets al gust del protagonista.

la foto

Deixa un comentari

