Magdalenes per accident

L’altre dia de pagès, em va passar una cosa ben curiosa. Xerrava amb Anna, una companya de feina, de cookies i ella me va comentar que tenia una recepta (molt semblant a la que jo vaig explicar-li), que sortien molt bones.

I la vaig provar…

Galletes "xicloses"

I aquest va ser el resultat, unes cookies blanetes. El meu germà petit, que viu a Nova York, me va explicar que allà n’hi ha i que els hi diuen chewy, que crec que vendria a ser alguna cosa semblant a “xicloses”. Ell, les va comprar per equivocació i pensava que els hi havia venut caducades…

Així que vaig pensar, si són fluixetes i esponjoses, a lo millor la recepta dóna per fer magdalenes. I dit i fet, la setmana passada ho vaig provar i aquest va ser el resultat.

Galletes-madgalenes 004

Ho he comentat amb n’Anna i a ella li surten com toca (les galletes vull dir), així que crec que una de dues, o jo vaig copiar malament la recepta o ella es va equivocar en donar-me-la. Sigui com sigui, aquestes magdalenes per accident han resultat ben bones. En vaig fer deu i varen volar.

Recepta

Ingredients:

–       100 gr de sucre (blanc)

–       2 ous (o 1 si és molt gran)

–       100 gr mantega

–       200 gr de farina fluixa

–       1 culleradeta de llevadura (de la de sobret)

–       100 gr de llàgrimes de xocolata

–       Sal

Primer de tot es bat la mantega fins que quedi ben desfeta, i es mescla amb el sucre.  S’afegeixen els ous, d’un en un i la farina (jo ho faig en un parell de vegades perquè crec fa més bon mesclar), afegim un polsim de sal i per acabar la culleradeta de llevadura i les llàgrimes de xocolata.

Si feim magdalenes les posam als motles (els meus eren de paper) i si feim galletes directament a la palangana del forn damunt aquest paper especial (crec que es diu sulfuritzat).

Amb el forn calent a 190 graus, en 10 o 15 minuts (depenent del forn) estan llestes.

Nota: Les fotos no són bones, però al manco serveixen per il·lustrar. La propera vegada farem les fotos pensades pel bloc i no només per presumir a la feina…

Deixa un comentari

